24 Mart 2014 Pazartesi

COĞRAFYA BİLGİ SİSTEMLERİNİN SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNE KATKISI

Coğrafya bilgi sistemlerinin Sosyal Bilgiler eğitimine katkısı oldukça fazladır. Öyle ki Coğrafya bilgi sistemleri Sosyal Bilgiler eğitiminin büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Coğrafya'sız bir Sosyal Bilgiler eğitimi düşünülemez. Sosyal Bilgiler eğitimine tabi tutulan öğrenciler için Coğrafya bir olmazsa olmazdır. Öğrencilerin doğayı, yaşadıkları çevreyi ve üzerinde bulundukları dünyayı tanıyabilmeleri; onlar hakkında bilgi sahibi olabilmeleri, mantıklı çıkarımlar yapabilmeleri için Coğrafya bilgi sistemlerine büyük ölçüde gereksinim vardır. Öğrenciler doğa ve çevreyle ilgili konular hakkında fikir sahibi oldukça yaşadıkları çevreye karşı daha duyarlı ve bilinçli olacaklardır. Öğrenciler ülkelerinin Dünya'nın neresinde olduğunu, jeopolitik ve matematik konumlarının ne durumda olduğunu kavrayacaklardır. Böylece birçok konuya ilgilerinin arttığı görülecektir. Bir açıdan Coğrafya bilgi sistemleri öğrencinin dış dünyaya açılmasına yardımcı olacaktır. Sosyal bilgiler eğitimine tabi tutulan öğrencilerin içinde bulundukları dönem gereği doğal olarak doğaya, çevreye karşı kafasında birçok soru işareti bulunacaktır. Bu noktada Coğrafya bilgi sistemleri devreye girerek öğrencinin etrafa, doğaya, dış dünyaya olan yabancılığının giderilmesine fayda sağlayacaktır.  Öğrencinin etrafta gördüğü doğal olayları ve diğer coğrafî şeyleri anlamlandırabilmesi için Coğrafya bilgi sistemlerine büyük bir ihtiyaç vardır. Zira bu sistemler olmadan bunu sağlamak olanaksızdır. Bu sistemlerin yerine getireceği görevi başka hiçbir bilimin başarması imkansızdır. Coğrafya bilgi sistemleri Sosyal Bilgiler eğitimine bu denli büyük bir katkı sağlamaktadır. Başka bir deyişle Coğrafya bilgi sistemleri sosyal bilgiler eğitiminin bel kemiğidir.

1 yorum: