23 Mart 2014 Pazar

DÜNYA'DA YAŞANACAK EN İYİ YER NERESİDİR?

          "Dünya'da yaşanacak en iyi yer neresidir?" gibi öznellik barındıran bir soru için cevap olarak herkes kendine göre bir şeyler söyleyecektir. Bana soracak olurlarsa benim için yaşanacak en iyi yer Almanya'nın Bavyera Eyaleti'nin başkenti Münih'tir...
Çünkü Münih; gerek iklim, gerekse yaşam standrtları bakımından oldukça yaşanılası bir şehirdir. Almanya'nın güneyinde yer alan Bavyera Alpleri'ne yakın olan Münih'te karasal iklim hakimdir fakat kışlar fazla soğuk ve yazlar da fazla sıcak değildir. Bavyera Alpleri'nden gelen föhn rüzgarlarıyla sürpriz ılık havalar yaşanabilmektedir Münih'te... Bu ılık rüzgarlar hemen her mevsim görülmekle birlikte, en çok da sonbahar mevsiminde görülür. Kışın Bavyera Alpleri'nde Noel zamanı başlayarak mart ayının sonlarına kadar devam eden kış sporları düzenlenir.
Bavyera Alpleri

Haziran ve Ağustos ayları arasında yaşanan yaz mevsimi oldukça renkli geçer. 




Ekonomik yönden incelenecek olursa Münih, Almanya'nın finans şehri Frankfurt'tan sonra en yüksek gayri safi milli hasılaya sahiptir. Almanya'nın güney bölgesinde en önemli ekonomi, bilim, teknoloji ve medya şehridir. Öyle ki; BMW, MAN, Siemens gibi dev Alman firmalarının merkezi olduğu gibi Google, Microsoft, IBM, Intel gibi uluslarası firmaların da Almanya ofislerini barındırmaktadır. 






Görüldüğü gibi hem iklim, hem kültür, hem de yaşam standartlarının düzeyi bakımından Münih yaşanılacak en iyi şehirdir...

1 yorum:

  1. Bu akşam çok efkarlıyım
    Kalbim neden kan ağlıyor
    Bunu bir bilsen sevgilim

    Güneş solgun gündüz gece
    İçimde sen bir bilmece
    Izdırabı heceliyor

    Sensiz yalnız sensiz içim
    Gözyaşlarım yağmur gibi
    Yanağımı ıslatıyor

    Güneş solgun gündüz gece
    İçimde sen bir bilmece
    Izdırabı heceliyor

    Sensiz yalnız sensiz içim
    Gözyaşlarım yağmur gibi
    Yanağımı ıslatıyor
    Kollarım bekliyor seni
    Öpsem öpsem ellerini
    Yine de sana hasretim

    Dudaklarım da bir ateş
    Avuçlarımda alevsin
    Sensiz yalnız sensiz içim
    İlahımsın sevgilimsin
    Sen benim her şeyimsin

    Hayatım anlamsız şimdi
    Sendin bana neşe veren
    "Seviyorum, sevdim" diyen
    Sen benim sıcak güneşim
    Güzel tatlı tek eşimdin
    Kara sevdam sevgilimdin

    Unutamam asla seni
    Hergün anıyorum yasla seni
    N'olursun dön dön bana

    Kollarım bekliyor seni
    Öpsem öpsem ellerini
    Yine de sana hasretim

    YanıtlaSil